Tour de France 2015 - öt kulcsfontosságú szakasz - TOURázzunk együtt

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY

TOURázzunk együtt

ORSZÁGÚTI KERÉKPÁRSPORT BÖLCSÉSZ SZEMMEL

Post Top Ad

Post Top Ad

2015. január 15., csütörtök

Tour de France 2015 - öt kulcsfontosságú szakasz

2015-ös Tour de France útvonalát tekintve számottevő újítás az ASO versenyszervező stratégiájában, hogy radikálisan csökkent az egyéni időfutam hossza (gyakorlatilag csak éppen hogy hosszabb egy prológnál), illetve, hogy kedvet kaptak több hegyi befutót rakni az útvonalba. Természetesen már jó korán mindenki azt elemzi, melyek lesznek/lehetnek majd júliusban a kulcsfontosságú szakaszok. Nézzünk meg erre egy variációt!

2. szakasz 
Utrecht-Zeeland (166 km)
Az 1999-es Tour de France-t szoktuk úgy emlegetni, hogy ha azon a szeles tengerparti szakaszon nem szakadnak le Alex Zülléék... nos, aki országúti kerékpárversenyzésre adja a fejét, vagy legalább is annak  figyelemmel követésére, előbb-utóbb találkozik az oldalszél problémájával (igen, a fotelből nézve kevésbé kényelmetlen). A jövő évi Tour de France-on e tekintetben a 2. szakasz lehet problémás, a csapatoknak nagyon oda kell figyelniük, hogy ne szakadozzanak majd le egymástól, együtt maradjon a mezőny, mert különben nagyon könnyen súlyos perceket(!) verhetnek a szerencsésebbek a pórul jártakra, amit aztán a hegyekben nem biztos, hogy olyan könnyedén le tudnak majd dolgozni.

Ahol megszakad... 

4. szakasz
Seraing-Cambrai(221 km) 
Az ASO (avagy a versenyt szervező cég) beleszeretett a macskakövekbe. Kétségtelen, látványos, igazi epic versenyt lehet ezzel szervezni (gondoljunk csak a Párizs-Roubaix-ra, meg még jó néhány kisebb tavaszi egynaposra), viszont egy háromhetes verseny során sok a hátránya, többek között a bukás- és ezzel együtt a sérülésveszély. Hogy valaki nem fejez be emiatt egy egynapos versenyt, az más helyiértékkel bír, minthogy emiatt fel kelljen adnia egy háromhetest, ahogyan az többek között Chris Froome-mal (Sky) is történt az idei verseny macskaköves szakasza utáni napon. Másrészről azonban idén úgy alakult, hogy kellett a végső győzelemhez az is, hogy Vincenzo Nibali  (Astana) már ezen a szakaszon is odategye magát.
Belegondolva, hogy voltak évek, mikor elég volt az utolsó szakaszok egyikén egyet villanni meg jót menni az időfutamon, kétségkívül nézőbarátabb megoldás. Aztán majd meglátjuk, jövőre is lesz-e a pavéknak ekkora befolyása a végeredményre.

Odatette magát
10. szakasz
Tarbes- La Pierre Saint Martin (167 km)
Első nap a Pireneusokban. A Pierre Saint Martin átlagos meredeksége 7,4%, ami alapból nem olyan nagyon durva, ám a szakaszt megelőzi az első pihenőnap és ez az első hegyi befutó a versenyen. meg kell szokni még a versenyzőknek - ami idén például Richie Porte-nak (Sky) nem sikerült az impozáns versenyzés után a Vogézekben.

 
17. szakasz 
Digne les Bains-Pra Loup (161 km)
A szakasz, amelyen nem felfelé, inkább lefelé dőlhet el sok minden.Ha megnézzük a szakasz profilját, látható, hogy az utolsó előtti és az utolsó emelkedő között egy meredek lejtmenet van, mielőtt még a viszonylag rövid hegyi befutón felfelé visz az út megint. Nem mindenki jó lefelé menet - Vincenzo Nibali például kiváló -, de biztos, hogy akadnak majd merész vállalkozók, akiknek aztán vagy összejön némi előny a riválisokkal szemben, vagy ha túl merészek voltak, pórul járnak. Mindenesetre nagy drámákat láthatunk majd valószínűleg ezen a szakaszon.



20. szakasz
Modane- Alpe d'Huez (110 km)
Akik hiányolták idén az emelkedőt, jövőre örülhetnek, az utolsó előtti, az összetett szempontjából mindent eldöntő szakaszon a legendás Alpe d'Huezre visz majd fel az út. De ez még nem minden. Előtte még megmássza a mezőny a Telegraphe-ot és a Galibier-t is! Igazi tűzijáték várható. Ha eddig óvatoskodott is valaki, itt már mindenképp meg kell mutatnia majd, mi rejlik még benne. Nincs helye a taktikázásnak.


Kapcsolódó
Tour de France 2015 - az útvonal

Tour de France  - Grand Depard 2015
A nap képe 2014. október 22.

Post Top Ad