Peloton mesék - akinek fizettek, hogy távol maradjon - TOURázzunk együtt

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY

TOURázzunk együtt

ORSZÁGÚTI KERÉKPÁRSPORT BÖLCSÉSZ SZEMMEL

Post Top Ad

Post Top Ad

2015. február 27., péntek

Peloton mesék - akinek fizettek, hogy távol maradjon

Megnyerte az olasz körversenyt 1925-ben, 1927-ben, 1928-ban és 1929-ben is, következő évben a szervezők fizettek neki, hogy tartsa távol magát, így maradhasson izgalmas a verseny.


Alfredo Binda (1902-1986) az 1920-as és 1930-as évek sztárja, az első modern értelemben vett sztárkerékpáros, aki jól tudta ötvözni hegyi menő képességeit az egynapos versenyeket való szerepléssel.Jó időmenő is volt.

Többek között háromszor nyert világbajnokságot (1927, 1930, 1932), kétszer Milánó-Sanremót (1929, 1931) és összesen ötször Giro d'Italiát (1925, 1927, 1928, 1929, 1933). Az olasz körversenyen karrierje során  összesen 41 egyéni szakaszgyőzelmet szerezett. (Ezt a rekordot csak Mario Cippollini tudta megdönteni 2003-ban.) A Tour de France-on 1930-ban indult (akkor, amikor nem mehetett a Giróra), ott két szakaszgyőzelmet gyűjtött be.



1930-tól kezdve egészen 1962-ig nemzeti (és regionális) csapatok versenyeztek a Tour de France-on. Ráadásul egy sor olyan újítást vezettek be akkor, ami  ma már magától értetődőnek tűnik: a szponzorok karavánja, a technikai problémák esetén kerékpárcsere, a csapattársak segítségének igénybe vétele.  Henri Desgrange számára kifejezetten jól jött volna, hogy egy olyan ragyogó olasz bringás, mint Binda rajthoz álljon a versenyén. Ahogyan az olasz körverseny szervezői fizettek Bindának a távolmaradásért, úgy Desgrange a rajthoz állásért volt hajlandó ugyanezt megtenn. De csak titokban, mert alapvetően a laptulajdonos nem kívánt ilyesfajta motiváló erővel élni azért, hogy induljanak nagy nevek is az ő versenyén.  Alfredo Binda a titkos szerződésről csak 1980-ban, 6 évvel a halála előtt beszélt.



Az 1930-as Tour de France-t egyébként feladta Binda: egyrészt sok időt vesztett, másrészt volt némi aggodalma, hogy nem fizetnek mégsem az olaszok. Mivel a Legnano kerékpárgyártó cég volt a szponzora, amúgy is szinte csak Olaszországban versenyzett. (Egyes források szerint  a cég logóját is ő tervezte.)



Binda visszatért még a Tourra, de már csak mint edző, csapatvezető, ráadásul egy olyan időszakban, amikor Gino Bartali és Fausto Coppi  együtt vettek részt a francia körversenyen.

Források:
Bikeraceinfo
Wikipedia
McGann, Bill; Mcgann, Carol (2006). The Story of the Tour De France,1903-1964

A képek a Bikeraceinfo oldaláról származnak.

Post Top Ad