ÉLŐ KÖZVETÍTÉS: Párizs-Roubaix 2015 - TOURázzunk együtt

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY

TOURázzunk együtt

ORSZÁGÚTI KERÉKPÁRSPORT BÖLCSÉSZ SZEMMEL

Post Top Ad

Post Top Ad

2015. április 11., szombat

ÉLŐ KÖZVETÍTÉS: Párizs-Roubaix 2015


A végeredményért majd ide tessék kattintani!



16:34
Az volt igazán nagy mozzanat az ő szempontjából, mikor utánament Avermaetéknek. És nem hiába, hogy nem akarták, hogy pihenjen és más vezessen, sejthető volt, a Vélodromban ő lesz előnyben.

16:32
John Degenkolb begyűjtötte a szezonban második "Emlékművét" is  a Milánó-Sanremo után. Ebből a csoportból nem is lehetett más igazán. Ilyen  helyzetben egyszerűen hoznia kellett a tőle elvártat.

16:31
Ők: 

Stybar (EQS) Boom (AST) Keukeleire (OGE) Elmiger (IAM) Lampaert (EQS) Degenkolb (TGA) Van Avermaet (BMC)

16:30
Stybar felért az élen haladó trióhoz, csak hogy megint két Quick Stepes legyen elöl a semminek.

16:28
Azért csak elvan a trió az élen, de biztos örihari van, mert Degenkolb húzza az igát.  Nincs ám olyan nagy különbség... és Wiggins megint támadásba lendület. Már csak becsületből is, ha egyszer utolsó verseny.

16:26
Egy gyors bringacsere Sagannál közben.  100 évvel ezelőtt nem lett volna lehetősége erre, szépen be kellett volna sétálnia, ha végig akart volna menni. Végül is 4, 4, kilométer van már  csak hátra.

16:24
Jonny, azt hiába várod, hogy vezessenek neked, nem fognak.


16:24
Degenkolb utolérte őket, és ahogyan elnézem le is hagyja azonnal,

16:21
Jó verseny lett ez a végére. Mindenki  nagyon odateszi magát. Degenkolb megpróbálja utolérni Avermaetéket, ha összejön neki, akkor Avermaet és Lampaert kösse fel a gatyáját, mert a német lazán lehajrázza őket
Még 6,9 kilométer.

16:19
Már van 13 másodperc előnye az Avermaet Lampaert duónak, miközben a Giantosok a szökevénycsoportban is résztvevő Backaert és a Milánó-Sanremo győztes Degenkolb is ellépett a főmezőnytől. Na ettől is érdekes a Párizs-Roubaix, Degenkolbot amúgy főként csak mezőnybefutókor sprintelni lehet látni. 

16:16
Roelandtsot megfogták,  megy a taktikázás, szervezkedés, intrikálás, Tom Boonen tavaly ilyenkor hisztizett, hogy senki nem akar a szökevénycsoportban rendesen vezetni (=kivenni a munka részét a szökésből, mindenki csak utazott volna a két Quick Stepes mögött).  

16:13
Borut Bozic is próbálkozik, próbálkozik, de kemény aknamunka van hátul, miközben Roelandts még mindig elöl, de már nem jelzi a felirat, mennyi a különbség. Nem sok, mindjárt befogják. Na de akkor ki fog támadni?
Sagan? Ő egy igazi "sötét ló" lenne ma. 

16:09
Még 16 és fél kilométer, Roelandts előnye fél perc körüli. 

16:07
Már csak ennyi van hátra az idei Párizs-Roubaixből:

4   Carrefour de l’Arbre                  17,0 / 236,5  2100 m  *****
3   Gruson                                15,0 / 238,5  1100 m  **
2   Willems - Hem                          8,0 / 245,5  1400 m  **
1   Roubaix                                1,5 / 252,0   300 m  *

Az említett Lotto-Soudal versenyző pedig Jurgen Roelandts.

16:05
Most a Lotto NL-Jumbo diktálja a tempót a mezőnyben. Közben szökési kísérlet egy Astan és egy Lotto-Soudal bringás részéről.
Már az 5. szektornál tart a verseny.  

16:00
Még 22 kilométer. A volt szökevénycsoport közül Gougeard azért újra próbálkozik. Respect.

15:59
Azért megvan ez a csoport akár 15 fő is. Sőt, ahogyan összerázódnak több mint két tucatnyian lehetnek,  És akkor Sep Vanmarcke olyan elemi erővel indul neki, hogy ezzel épp be is érte ez a főcsoport szegény szökevényeket, good night srácok, szép volt, de ennyi volt, most már tényleg a nagyfiúké, az esélyeseké a terep.  

15:57
Nagyjából egy tucatnyi bringás lehet/maradhatott ebben a csoportban, itt most minden pillanatban bepróbálkozhat valaki. Én se gondolhattam komolyan úgy egy órával ezelőtt, hogy "uncsi" lesz a verseny, mert a végére azért paprikás lett itt a hangulat.  

15:56
A mezőny végól azt lépte, hogy nagyon hamar befogták ezt a négyet. Következő támadást Van Avermaet és Boom kísérelte meg, de ez sem járt sikerrel, bár Avermaet igen ficánkol, tipikusan olyan módon, aki mindjárt támadf megint.

15:52
Na és ez az, amit magyarázok, megint ott van két Etixx-Quick Step versenyző a tűz közelében, aztán a végén majd megint elbénázzák.

15:52
A reklám alatt egy ilyen csinos kis kvartett alakult:
Stybar (EQS) Vandenbergh (EQS) Wiggins (SKY) Debusschere (LTS)


15:49
Debusshere-ék amúgy is úgy tűnik, visszaolvadtak a mezőnybe. Aminek most lépnie kell. Két olyan ember van elöl (leszámítva a még mindig küzdő eredeti szökevénycsoportot), akik akár végig is tudják így ketten a támadást vinni. A kerékpársport nem a zsenge ifjak sportja, nagyon nagy előny a tapasztalat, a rutin.

15:48
Na erre mit lépnek a többiek? Mert megelőzi a Sinkeldam, Wynants, Quinziato és Debusschere négyest és beéri Stijn Vanderberget is. Na az egy jó duó tud lenni.
Még 30 kilométer.

15:46
Most megy el a mezőny a szélmalom mellett, és Bradley Wiggins támad!

15:41
És mielőtt még a véghajrájába érkezik a verseny, legyen meg, ki szerintem a legnagyobb esélyese a mai versenynek - bár nem sokat mutatott még ma: Alexander Kristoff.




PÁRIZS-ROUBAIX ESÉLYESEK V. - ALEXANDER KRISTOFFA Katusha norvég sprintere impozáns tavaszi szezont mondhat már eddig...
Posted by TOURázzunk együtt on 2015. április 12.
15:39
Dőlnek, mint a dominók. Sajnos. Szóval ahogy élesedik a helyzet, egyre több a bukás is természetesen. Most a Lotto-Soudal, Greipelék csapata diktálja a tempót. a mezőnyben.

15.37
Hogy micsoda őrült tempó van, azt a múlt heti Flandriai körversenyen készített "fedélzeti kamerás" felvételeken is lehet érezni:  

15:35
Elég sokáig kitartanak a szökevények, bár már csak öten vannak.
Rast (TFR) Gougeard (ALM) Saramotins (IAM) Declercq (TSV) Backaert (WGG)  Egy percre van tőlük a mezőny, ahol most iszonyú nagy a tempó.

15:30
Közben az Etixx-Quick Stepből Stijn Vanderbergh próbál szökni. Nem biztos, hogy saját magáért, lehet, hogy afféle előretolt bástya lesz Terpstrának, vagy ha nem neki, akkor Stybarnak.

15:29
Még 45 kilométer, a főmezőnyt mintegy 50 fő alkotja, nem hiányzik senki fontos.  

15:19
Sagan! Sagan is támad. Na  ő a másik talány, csa nem pozitív értelemben, sehogy sem megy neki idén tavasszal, egy szakaszgyőzelme van a Tirreno-Adriaticón.
Közben bukás abban a kanyarban, ahol kb minden évben van. a 2011-es győztes Johan van Suimmeren.
Na, hát közben tényleg beindult a verseny, tényleg beindult! 

15:17
Itt az ideje a következő esélyes bemutatásának: ő pedig nem más, mint a címvédő, Niki Tersptra  Megjegyzem , megint azt csinálja az Etixx-Quick Step mint eddig, dominánsak a mezőnyben, de hogy mi lesz a vége, hogy lesz-e ennek valami látszata végül, vagy üres kézzel távoznak-e, nem lehet tudni.




PÁRIZS-ROUBAIX ESÉLYESEK IV - NIKI TERPSTRAA címvédő. A tavaszt egész jól kezdte az Arab-félszigeten, megnyerte a...
Posted by TOURázzunk együtt on 2015. április 12.

15:16.
No akkor szökevények ide vagy oda, elkezdődött a verseny, nagy a mozgolódás a mezőnyben, most egy Astanás igyekszik, remélve nem veszik észre, de mennek vele a többiek.

15:13
A tavaszi szezon egyik nagy megfejthetetlen talánya André Greipel. A sprinter már múlt héten is szívesen támadott, ezt az új szokását úhy tűnik most sem adja fel. (Nem éppen ilyennek imserhettük eddig. ) Sokra nem ment vele, de a Lotto-Soudal csapatánál ismerik a mondást: van másik, újabb breingások is próbálkoznak a csapatból.

15:08
Az előbb emlegetett kardinális kérdés már nem kérdés többé: a mezőny összezárt közben, minden fontosabb versenyző a csoportban.
"Mit kell nézni ezen?" -  következő lépés: most azt várjuk, hogy mikor éri utol a mezőny a hét szökevényt. Ez valószínűleg előbb-utóbb be fog következni. Ahogy mondani szokás, utána teljesen új verseny veszi kezdetét, mivel már csak 58 kilométer van hátra, lassan mutatnia kell valamit az esélyeseknek is. Ekkor fognak valószínűleg támadni.
15:05
Kevesebb mint 60 kilométerrel a vége előtt jelentés a szökevénycsoportból: Backaert újra fel tudott zárkózni, viszont Périchon leszakadt. Megint heten vannak csak, De ahogy jön az Etixx- Quick Step vezette csoport, lassan nem lesz rá gondjuk, hogy mennyien vannak. Már csak 2 és fél percre vannak.

15.03
Az utolsó profi versenyén részt vevő Bradley Wiggins ráadásul nem is Krisoffékkal van, hanem eggyel még hátrébbi csoportban. Pedig én úgy gondoltam, hogy bent van a mai öt legesélyesebb  bringás között. Íme:


PÁRIZS-ROUBAIX ESÉLYESEK III. - BRADLEY WIGGINSKi gondolta volna valaha is, hogy Sir Bradley Wigginst Párizs-Roubaix es...
Posted by TOURázzunk együtt on 2015. április 12.

15.01
Gonosz dolog az oldalszél, főleg, ha azt van, aki ki tudja használni, de már Virág elvtárs is megmondta: az élet nem habostorta.

14.57
Korábban hátszél volt és nagyon gyors tempó, most viszont oldalszél, ami azt jelenti, hogy szakad a mezőny. Kristoff, van Avermaet és Kristoff a második csoportban ragadt, míg Degenkolb, Vanmarcke, Sagan meg úgy összesen az egész Etixx- Quick az elsőben vannak. Kérdés, Kristoffék utol tudják-e érni őket. Ez sokkal kardinálisabb kérdés most, minthogy mikor érik be  a szökevényeket.


14:55
Következő esélyes a sorban ( legalább is nálam): John Degenkolb:



PÁRIZS-ROUBAIX ESÉLYESEK II. JOHN DEGENKOLBAz idei Milánó-Sanremo győztese azt írta Facebook-oldalán a múllt vasárnapi...
Posted by TOURázzunk együtt on 2015. április 12.

14.52
Közben a szökevénycsoport (előny 3:52)  hát főre fogyatkozott. Frederik Backaert is lemaradt.
A különbség egyébként rohamosan csökken, az Etixx-Quck Step rákapcsolt kicsikét a mezőnyben.

14:50
Vegyük sorra itt is az esélyeseket (mindig a kevésbé esélyesnek tartottól indulok)
1. Sep Vanmarcke



PÁRIZS-ROUBAIX esélyesek I: SEP VANMARCKEA belga fiú még csak 27 éves lesz idén nyáron, de már szinte kétségbeesetten...
Posted by TOURázzunk együtt on 2015. április 11.


14.49
Az átlagsebesség 44,8 km/h
Már kevesebb, mint 70 kilométer.


14:37
Geraint Thomas igyekszik felzárkózni, a szökevények már csak nyolcan, valahol lemaradt Sean de Bie, különbség öt perc alatti. Már csak 77 kilométer.
A vonat meg így jött:



 Videó róla itt


14.32
Bukás! Geraint Thomas!

14.25
Hoppá! Sorompó! Azok, akik átbújtak, lehet, hogy kapnak egy kis büntit majd utólag,  ha sorompó van, meg kell várni. Meg most nem is volt olyan hosszú a várakozás.

14.19
Csak hogy megcáfoljon engem a mezőny, szépen, ügyesen, óvatosan végigjöttek az Arenberg erdőn, egyetlen egy versenyző került a jelek szerit földre, de őt is sikeresen kikerülték a többiek. De inkbb engem cáfoljanak meg, minthogy boruljon az egész.

14:13
Korábban írtam, hogy  Declercqnek defektje volt és hogy leszakadóban, végül azóta visszatért a nyolc másik szökevényhez. Ők kilencen már túl vannak Arenbergen, mindannyian megúszták. Most várjuk a mezőnyt. ott nem lesz ilyen laza menet ez a néhány kilométer.

14:05
Még három kilométer Arenbergig  - előre semmi biztos nem mondható, onnantól lesz érdekes a verseny, hogy ki jut ki az erdőből.

13.56
Yoann Offredo (FDJ) valószínűleg nem ebben akart elsőségre törni, de neki volt eddig a legtöbb - három - eddig a mezőnyben. És már bukott is, úgyhogy minden módon kiélvezi a Párizs-Roubaix nyújtotta lehetőségeket.

13.46
Közben Tim Declerqnek defektje volt, így aztán leszakadt a többi szökevénytől.

13:44
Arenberg fedélzeti kamerával - a Tinkoff-Saxo edzésén készült a felvétel. ha valaki szédülékeny, akkor csak óvatosan nézze - nagyon rázós a kép. 



13.42
Stijn Devolderől van friss információ: feladta a versenyt.

13:39.
Az út mellett álló nézőkről jut eszembe: amikor kedden edzeni ment a Sky, már akkor volt néhány lakókocsi az út mentén, a legkorábbi rajongók már elfoglalták kedvenc helyüket. 

13.34
A szökevényeink még mindig ugyanazok: 
Rast (TFR) Blythe (OGE) Gougeard (ALM) De Bie (LTS) Saramotins (IAM) Périchon (BSE) Declercq (TSV) Backaert (WGG) Matzka (BOA), különbség 8:52

13:29. Tehát már csak fél/háromnegyed óra nagyjából a Trouée d'Arenbergig,  ami a legnevezetesebb az összes szektor közül. Egyben vízválasztó is, hiszen a bejáratánál szokott rendszerint a legnagyobb bukásveszély lenni. Bár logikusnak tűnik, hogy a pálkya szélén, ahol már nem kövek vannak, menjenek a versenyzők, de valójában ott sokkal nagyobb a bukásveszély, úgyhogy az egész szektor inkább olyan lehet  mint a  tűzön járás, gyorsan, gondolkodás nélkül az ösztönökre bízva magad végigmenni. Ezután rendre kisebb csoportokra szokott szakadni a mezőny, mert sűrűn jönnek egymás után a macskaköves szektorok, és nincs lehetőség nagyon összerázódni.

13.22.
A következő 10 szektor (igen, hamarosan jön Arenberg is)

22  Verchain-Maugré - Quérénaing         123,5 / 130,0  1600 m  ***
21  Quérénaing - Maing                   120,0 / 133,5  2500 m  ***
20  Maing - Monchaux-sur-Écaillon        117,0 / 136,5  1600 m  ***
19  Haveluy - Wallers                    104,0 / 149,5  2500 m  ****
18  Trouée d'Arenberg                     95,5 / 158,0  2400 m  *****
17  Wallers - Hélesmes                    89,5 / 164,0  1600 m  ***
16  Hornaing - Wandignies                 83,0 / 170,5  3700 m  ****
15  Warlaing - Brillon                    75,5 / 178,0  2400 m  ***
14  Tilloy - Sars-et-Rosières             72,0 / 181,5  2400 m  ****
13  Beuvry-la-Forêt - Orchies             65,5 / 188,0  1400 m  ***


Aki egyébként Arenberbet várja, negyed három körül érdemes rápillantani a tévére.
És érdemes lesz, tényleg!


13.12.
Egyébként, hogy ilyen  - viszonylag - korán van már televíziós közvetítés is, ez is csak a verseny jellegzetességére vezethető vissza, nem véletlen, hogy az első kockaköves szektorra már volt kép, ahogy mondani szokták, itt ugyan még nem lehet megnyerni a versenyt, de elveszteni igen,  és innentől tulajdonképpen bármikor történhet valami látványos és érdekes. (Még ha a látványos és érdekes gyakran valami durva bukást jelent.) 
Stijn Devolder, a Trek csapatkapitánya már belekeveredett egybe. Az ex-profi Stuart O'Grady pedig a tévé előtt twitterezve kommentálta: Nem véletlenül hívják pokolnak ezt a versenyt.

13.09.
Nos, a távoli felvételeken rendre lehet látni, hogy mennyire porzik az út.
(Aki nem tévén nézi, egy apró tipp: sok link streamekhez, de csak óvatosan!)

13.04
Két szektor különbség van a mezőny és a szökevények között. A versenyen - csak a közérthetőség kedvéért - visszafelé számolják a macskaköves részeket, tehát 27-től rajtolunk és 25-ig megyünk, Még 140 kilométer, és a különbség hét és fél perc. 

12:58
Voilá! Les pavés!




12.42
Szokás szerint felmerül a kérdés, mit lehet/ mit kell ezen a versenyen nézni?
Nos a(z abszolút)  kezdőknek annyit érdemes tudniuk a Párizs-Roubaixról, hogy a verseny különlegessége az útviszonyokban rejlik. Az országúti kerékpárversenyek alapvetően jó minőségű, aszfaltozott mellékutakon zajlanak. Vannak azonban kivételek, A Montepaschi Strade Bianche például kavicsos úton a toszkán szőlőbirtokok között. Az északi macskaköves klasszikusok esetében is mérvadó a gazdálkodás, olyan kockakövekkel kirakott utakra viszik a szervezők (nem a teljes útvonalon, csak időnként átlag 2-3 kilométeres szektorok erejéig) a versenyzőket, amit az év nagy részében gazdák használnak a traktorjaikkal  és egyéb járműveikkel.
Ennek következtében ezek az utak - őszintén ki kell mondani - nagyon rossz minőségűek és komolyan balesetveszélyesek. A kövek egyenetlenek, és könnyen megcsúszik rajtuk a kerékőr, esős időben sok a pocsolya, ha meg száraz az a idő, akkor viszont kegyetlenül porzik az út,  Szóval maga a pokol, tényleg, mégis akkora presztízse van ennek a versenynek, hogy azok a kerékpárosok, akiknek a versenyzői attitűdjüknek fekszik az útvonal (inkább a nagyobb, testesebb és szökésben és sprintben is jó bringásokról van ez esetben szó) mégis kiteszik magukat ennek, mert hát ilyen verseny ninca a világon még egy.
Addig, míg az első macskaköves szektor el nem éri a mezőny, természetesen a szokásos forgatókönyv szerint alakul majd a verseny, van egy szökevénycsoportunk - ez már tényleg megvan - és van a főmezőny, amint elkezdődnek a macskaköves részek átalakul a verseny, az extrém bukásveszély miatt mindenki igyekszik elöl lenni vagy akár előre menekülni, a lényeg, hogyne keveredjenek bele a mezőny sűrűjébe, mert bukás szinte biztos, hogy lesz, és a minél sűrűbben tekernek egymás mellett a bringások, annál többen fognak összeakadni - ezt nyilván mindenki el szeretné kerülni.  Idővel aztán majd a végső győzelemre ácsingózók kísérelnek meg szökéseket/támadásokat, szökevénycsoportok fognak alakulni, kérdés mindig az lesz, hogy mennyire tudnak esetleg épp a macskaköves részen (ahol kivételes esetben akkor mennek könnyebben és gyorsabban, ha kevesebben vannak) összegyűjtött előnyt tudják-e majd tartani a normális aszfaltúton is (ahol a főmezőny van éppenséggel előnyben).
Most így néz ki a helyzet, és aztán most már tényleg jönnek azok a fránya macskakövek!      

12.34
Továbbra is minden a forgatókönyv szerint, idestova 10 perc lesz a különbség a főmezőny és a szökevények között. Még 170 kilométer van hátra, meg az összes macskaköves szektor ( összesen 27)

11.59
Az első órában 50,4 km/h volt az átlagsebesség - hátszél van, ez viszi előre a mezőnyt. Az alább említett 9 versenyzőnek tényleg sikerült elszöknie, másfél perc a különbség köztük és a főmezőny között.

11.30
Szó volt már róla sokszor, hogy a verseny egyik közkeletű elnevezése Észak Pokla az első világháborús pusztításra utal. De mit is jelentett ez közelebbről?
Az  1. világháború, vagy ahogyan sokszor mondani szokták a Nagy Háború, amennyire lelkesedtek érte kezdetekben Európa országaiban, annyira nagy sokkhatáskánt érte a kontinenst az az esztelen, gyors, agresszív, barbár és nagy mértékű pusztítás, amit a "hála" a technikai fejlettségnek is, "sikerült" véghezvinni.  Mindez ráadásul soha ilyen mértékben nem érintette a civil lakosságot, tulajdonképen a társadalom minden rétegét. (Majd csak a második világháború tesz erre még egy lapáttal.) A Párizs-Roubaix végpontja, Roubaix városa gyakorlatilag négy évig német megszállás alatt volt, a front pedig tőle délnyugatra húzódott, tobbek között a Somme folyó mentén. A környékbeli csatákat (nem csak az ominózus 1916 július 1-i elsőt) a háború legvéresebb, legpusztítóbb, legtöbb emberáldozatot követelő összecsapásai között tartják számon. Falvakat tettek a földdel egyenlővé, ráadásul az új csodafegyver, a tank bevetése is mély nyomokat hagyott a tájban.


1919 tavaszán tényleg releváns kérdés volt, vajon mi maradt a háborús pusztítás után a környéken. Áll-e még Roubaix városa? Vannak-e járható utak? Amikor a szervezők és az újságírók fogták magukat, hogy megnézzék, mégis, mire számíthatnak arrafelé, azt kapták, ami sejthető egy megsemmisítő erejű háború után - nemcsak a lerombolt falvakat, de a le nem aratott vetést, a sorsukra hagyott, rothadó állatokat stb. Egyik újságíróban fogalmazódott meg a szófordulat, hogy ez maga a pokol, észak pokla.
Amikor tehát úgy érezzük, olyanok a versenyzők, mintha a háborúból jöttek volna, kicsit tényleg erről van szó, ez a verseny emlékezetében őrzi azt az óriási változást, amit Európa történelmében az 1. világháború hozott.
(A  verseny és az 1. vh kapcsolatáról a közeljövőben egy hosszabb és komolyabb tanulmányt is meg kívánok jelentetni, ezzel kapcsolatos infókért figyeld a szerzői oldalam.)

11.29.
Ahogy várható volt, próbálkoznak a versenyzők, most úgy tűnik, ez a csoport életképesnek bizonyul majd:
Rast (TFR) Blythe (OGE) Gougeard (ALM) De Bie (LTS) Saramotins (IAM) Périchon (BSE) Declercq (TSV) Backaert (WGG) Matzka (BOA)

11.14.
Fontos megemlíteni, hogy sem Fabian Cancellara, sem Tom Boonen nem vesz részt a mai versenyen, sérülés miatt, tehát két igazán komoly Párizs-Roubaix klasszis  hiányzik a mezőnyből.
Hogy kik számítanak - szerintem - ma esélyesnek?  Kövesd figyelemmel a blog Facebook-csatornáját, ahol egyenként fedem fel, ki az az öt ember, akik közül ki fog kerülni  - még egyszer mondom: szerintem - a végső győztes!  Amúgy is érdemes böngészni az ottani posztokat, a héten több emlékezetes mozzanatot felvillantottam a verseny közel 120 éves történetéből, például azt, amikor a későbbi  győztest a  roubaix-i Vélodrome előtt megállította egy csendőr, hogy igazolja, minden úthasználati díjat/=adót kifizetett-e a kerékpárja után.


10.37
Az első macskaköves szektort nagyjából háromnegyed egy és negyed kettő között érik majd el a versenyzők, addig a szokásos forgatókönyv van érvényben: valószínűleg alakulni fog egy szökevénycsoport, a főmezőny pedig engedni fogja.

10.35
És elindultak!




10.16.
Rajtlista itt érhető el 
Az útvonal alapadatai pedig itt


10.00
Szép jó reggelt mindenkinek, akkor kezdődjön a versenyek királynőjének közvetítése itt a TOURázzunk együtt blogon.
253,5 km ezért a kőért (itt épp a 2012-es kiadás látható)



Lille környékén ma maximum 18 fok várható, és egyáltalán nem számítanak csapadékra. Ami annyiban könnyíti a helyzetet, hogy sárral nem kell küzdeniük a versenyzőknek (és talán felszáradtak a hét közepén még komolynak mondható pocsolyák is), de azért a por még  mindig komoly neheítő faktor lesz a mai  versenyen  

Kapcsolódó bejegyzések: 
Párizs-Roubaix 2015 - térkép, profil, szektorok, stb
Párizs- Roubaix: Észak Pokla
Párizs-Roubaix: néhány nevezetes verseny
Párizs-Roubaix: videók a nyolcvanas évekből
 Párizs-Roubaix 2014 - végeredmény
Párizs-Roubaix 2014 - élő közvetítés  

Post Top Ad