Tour de France 2016 - a pontverseny (zöld trikó) számítása - TOURázzunk együtt

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY

TOURázzunk együtt

ORSZÁGÚTI KERÉKPÁRSPORT BÖLCSÉSZ SZEMMEL

Post Top Ad

Post Top Ad

2016. június 29., szerda

Tour de France 2016 - a pontverseny (zöld trikó) számítása



A szakaszokat hét különböző kategóriába sorolják, most a Touron ezek jórészt párosával alkotnak egy-egy számítási módot.
1 kategória: egyszerű szakaszok (1, 2, 3, 4, 6, 11, 14, 16, 21 )
2.+3. kategória: közepesen nehéz és nehéz szakaszok (5, 7, 10, 12)
4.+ 5. kategória: nagyon nehéz, és nagyon nehéz, de rövid szakaszok ( 8, 9, 15, 17, 19, 20)
6.-7. kategóriák: időfutam  és/vagy  hegyi időfutam (13, 18)

Mivel azt szeretnék a szervezők, hogy a zöld trikó  a sprinterek versenye legyen, így a sík, jórészt mezőnybefutóval végződő versenyeket díjazzák magasabb, a nagyon nehéz hegyi szakaszokat, valamint a hegyi időfutamokat alacsonyabb pontszámokkal.

A gyorsasági részhajrák minden esetben ugyanannyit érnek.

Így alakul ki aztán az alábbi táblázat:

       1.kat   2-3.       4-5.       6-7.      GYRH
1.     50         30         20         20         20
 2.     30         25         17         17         17
 3.     20         22         15         15         15
 4.     18         19         13         13         13
 5.     16         17         11         11         11
 6.     14         15         10         10         10
 7.     12         13          9          9          9
 8.     10         11          8          8          8
 9.      8          9          7          7          7
10.      7          7          6          6          6
11.      6          6          5          5          5
12.      5          5          4          4          4
13.      4          4          3          3          3
14.      3          3          2          2          2
15.      2          2          1          1          1

Pontazonosság esetén a megnyert szakaszok száma dönt, ha az alapján még mindig eldöntethetetlen, akkor az összetettbeli jobb helyezés számít.


Post Top Ad