2018-tól az UCI 176 főben maximalizálja a mezőny létszámát, ami a háromhetes versenyeken csapatonként 8, minden más versenyen 7 főt jelent majd. Az UCI indoklása szerint a versenyzők biztonságáról van szó, míg Gianni Bugno szerint csupán arról, hogy a szervezők csökkenthetik a költségeiket. Azzal érvel, hogy ha tényleg biztonsági megfontolásokról szólna a döntés, akkor az UCI a saját versenyére, azaz a világbajnokságra is alkalmazná azt. Innsbruckban azonban továbbra is 200 fős mezőny lesz.
A létszámcsökkentés komoly kihatással volt a versenyzőpiacra, a csapatok többsége a 2017 végi helyzet szerint csökkenti jövőre a keretét. Ez viszont elindíthat egy láncreakciót, hogy kevesebb versenyen lesznek majd jelen, ezt pedig az alacsonyabb besorolású események szenvedhetik meg.
A mezőny létszámának csökkentése régóta téma országúti kerékpáros berkekben, s Bugno állítását igazolhatja az is, hogy konkrét cselekvésre e téren a három nagy versenyszervező cég, az ASO, az RCS Sport és a Flanders Classics szánta el magát még két évvel ezelőtt, mikor tervbe vették, hogy saját versenyeiken kisebb létszámú csapatokat fognak szerepeltetni. AZ UCI 2017-re ezt még nem engedélyezte, 2018-ra viszont már általános gyakorlattá tette.
A létszámcsökkentéssel kapcsolatban szintén sokszor emlegetik, hogy ezzel talán a Team Sky dominanciája is gyengíthető, ám más szakemberek úgy gondolják egy fővel kisebb csapat esetében még nem szükségeltetik radikálisan más stratégia.
(forrás)
A létszámcsökkentés komoly kihatással volt a versenyzőpiacra, a csapatok többsége a 2017 végi helyzet szerint csökkenti jövőre a keretét. Ez viszont elindíthat egy láncreakciót, hogy kevesebb versenyen lesznek majd jelen, ezt pedig az alacsonyabb besorolású események szenvedhetik meg.
A mezőny létszámának csökkentése régóta téma országúti kerékpáros berkekben, s Bugno állítását igazolhatja az is, hogy konkrét cselekvésre e téren a három nagy versenyszervező cég, az ASO, az RCS Sport és a Flanders Classics szánta el magát még két évvel ezelőtt, mikor tervbe vették, hogy saját versenyeiken kisebb létszámú csapatokat fognak szerepeltetni. AZ UCI 2017-re ezt még nem engedélyezte, 2018-ra viszont már általános gyakorlattá tette.
A létszámcsökkentéssel kapcsolatban szintén sokszor emlegetik, hogy ezzel talán a Team Sky dominanciája is gyengíthető, ám más szakemberek úgy gondolják egy fővel kisebb csapat esetében még nem szükségeltetik radikálisan más stratégia.
(forrás)